top of page
CT Artikler I Verdt å lese


Lett å gjøre rett
Ny podcast! I denne episoden har Bjarte besøk av avdelingsdirektør, Monica Nyhagebråten. Hun har etter en suksessfull kundeservice...
steinarchristensen
Aug 13, 2021


Les kundeserviceavisen.no i sommer!
Det er nyttig å holde seg oppdatert. Les kundeserviceavisen.no i sommer. Et av områdene vi har sett på den siste tiden er sikkerhet i...
steinarchristensen
Jul 5, 2021
Ny rapport: Trender fra kundeservice i utlandet
Ny rapport fra CustomerTrends! Hva skjer av trender innen kundeservice i utlandet? Vi har samlet informasjon, og presenterer denne i vår...
steinarchristensen
Jun 16, 2021


Kundereisen - første steg til gode kundeopplevelser
Reidar Skorpen fra SeeYou er gjest hos Bjarte i denne episoden. Han deler fra sin erfaring om prosessen fra en kunde blir interessert i...
steinarchristensen
Jun 16, 2021


God respons på kundeserviceavisen.no
Gode tilbakemeldinger på avisen. Mer enn 80 saker publisert. Ta en titt.
steinarchristensen
Jun 4, 2021


High-end kundeservice
Dagens gjest, Elisabeth Giske, leder Private Banking Direct i Nordea. Det er enheten for bankens mest formuende kunder, som har både høye...
steinarchristensen
Jun 4, 2021


Bemanningsplanlegging
Denne gangen har Bjarte Lyssand besøk av direktør for WFM i Puzzel, Emma Skygebjerg. De diskuterer hensikten med bemanningplanlegging,...
steinarchristensen
Jun 4, 2021


Kundeserviceledelse 2021
Divisjonsdirektør Renate Sørestrand-Hansen i DNB leder en av landets aller største kundesentre, og hun brenner for faget ledelse. I denne...
steinarchristensen
Jun 4, 2021


Robot som svarer e-post
E-post har alltid vært problematisk for kundeservice, fordi kanalen utfordrer kravene til effektivitet og presis kommunikasjon med...
steinarchristensen
Apr 21, 2021


Svært tilfredse kunder, år etter år
Sbanken har vært beste bank for privatkunder i EPSI målingen i en årrekke. I 2020 fikk de en score på nesten 81 poeng, mens snittet blant...
steinarchristensen
Apr 8, 2021


Voice of the Customer
I denne podcast episoden spør vi hvordan man samler inn og nyttiggjør seg informasjon om kundene. Hver dag besvarer et kundesenter mange...
steinarchristensen
Mar 24, 2021


Hvilken kundeservice vil kundene egentlig ha?
Dette er et svært så relevant og aktuelt spørsmål, som Erlend Espedal fra Kantar og Hans Olav Bakås fra Mat Norge og CustomerTrends skal...
steinarchristensen
Mar 19, 2021


Knowledge Management
I denne ukens episode har vi besøk av Martine Koehler Andersen fra Responza Knowledge. Dette er episoden for deg som vil vite mer om...
steinarchristensen
Mar 18, 2021


Kunden er konge!
Rune Bertelsen har over 20 års erfaringer med kundesenter ledelse. I dag er Rune adm.direktør/CEO for SpareBank 1 Kundesenter AS, som er...
steinarchristensen
Mar 12, 2021


Nyttig nettverk
Bemanningsplanlegging (WFM) er kan være vanskelig og utfordrende. Det kreves innsikt, nøyaktighet og lang erfaring for å virkelig å bli...
steinarchristensen
Mar 10, 2021


Advisory Board - gode hjelpere som vil oss vel
Vi i CustomerTrends (CT) har etablert et Advisory Board (AB) bestående av fire dyktige og engasjerte ambassadører for kundeservice...
steinarchristensen
Feb 26, 2021


Fra god til fantastisk kundetilfredshet
Utvikling og forbedring bør være en del av hverdagen for alle enheter i alle type virksomheter. Noen har derimot større fokus på dette...
steinarchristensen
Feb 24, 2021


Podcast - Digitale vs analoge henvendelser
En utfordrende problemstilling i kundeservice er hvordan man skal optimalisere mixen mellom digitale og analoge henvendelser. Det kan...
steinarchristensen
Feb 10, 2021


Ansatte - ansatte - ansatte
Senior rådgiver Erlend Espedal fra Kantarer – og har vært – primus motor i gjennomføringen av KSIndeks de siste årene. Han har, sammen...
steinarchristensen
Feb 9, 2021


Omsorgskultur
Kjell Nordbø og Kolumbus vant Kundeserviceprisen i klassen for persontransport i 2020. Kan har stor suksess md å bygge en omsorgskultur i...
steinarchristensen
Jan 28, 2021


Hva kjennetegner vellykkede endringsprosesser i kundeservice
Er det slik, som noen påstår, at personer som arbeider med kundeservice er mindre endringsvillige enn andre? Om de er mer opptatt av...
steinarchristensen
Jan 19, 2021


Forbedringsfokus på kundeservice i BIR
BIR AS er et av Norges største renovasjonsselskap, og er ansvarlig for avfallshåndteringen til over 365 200 innbyggere i BIRs syv...
steinarchristensen
Dec 16, 2020


113 - krevende samtaler om liv og død
"Har du veldig vondt et sted. Må du ringe 1-1-3. Hvis et liv kan gå tapt. Må du ringe veldig kjapt". I vår nyeste podcast episode har vi...
steinarchristensen
Dec 10, 2020


Koronakrisen gir også nye muligheter
Vi har gjennomført en undersøkelse rundt Korona situasjonen, og har fått mange spennende tilbakemeldinger fra ledere og nøkkelpersoner...
steinarchristensen
Dec 4, 2020


Coop automatiserer kundereisen
Coop sin innovasjonsavdeling, Coop X, jobber målrettet med utvikling, analyse og design av automatiserte kundeopplevelser. Coop er Norges...
steinarchristensen
Dec 3, 2020


Nyhet! Leverandørguide innen kundeservice
CustomerTrends lanserer nå en nyhet som vil være til stor nytte for alle virksomheter som driver med kundeservice. Det er langt over 100...
steinarchristensen
Nov 4, 2020


Dagligvarebutikk med automatisert betjening
Steinar Fredheim, fagansvarlig for Merkur programmet Nærbutikken er helt avgjørende for å skape et levende lokalsamfunn. Butikken er ikke...
steinarchristensen
Oct 14, 2020


Lederskap i fremtidens kundeservice
Å være leder av et moderne kontaktsenter er mer krevende enn noen gang. Det er mange forventninger til rollen innenfor tradisjonelt...
steinarchristensen
Sep 14, 2020


AI er i ferd med å bli fundamentet i kundeservice
Ifølge analyseselskapet Forrester er det bare et spørsmål om tid før AI blir selve fundamentet i kundeservice. Kunstig intelligens vil...
steinarchristensen
Aug 28, 2020


Lytter seg til innsikt
Leder av kundeservice i Frende, Bjørn Bohne, er en av våre abonnenter som lytter seg til nyttig innsikt. Vi har spurt Bjørn om hvilken...
steinarchristensen
Aug 20, 2020


Den vanskelige samtalen
Det er flere innfallsvinkler til den vanskelige samtalen i jobbsammenheng. Hva som er en vanskelig samtale er situasjonsbestemt. Det kan...
steinarchristensen
Aug 13, 2020


Fra kostsenter til vekst driver
Kundeservice er det viktigste kontaktpunktet i kundereisen. Når kunder er frustrerte eller sinte, har den første personen de snakker med...
steinarchristensen
Jul 7, 2020


Bruk av AI til rekruttering i kundeservice
Vil bruk av maskiner og kunstig intelligens (AI) gi bedre rekruttering til kundeservice? Det er et interessant spørsmål, også aktualisert...
steinarchristensen
Jun 30, 2020


Hvilken tone møter du og dine ansatte kundene med?
Mange undersøkelser, fra inn- og utland, bekrefter at den emosjonelle delen av en kundeopplevelse har stor betydning for kundenes...
steinarchristensen
Jun 23, 2020


HÃ¥ndteringen av koronakrisen
EPSI Rating har i dag publisert resultatene fra en ny måling som gir tilbakemelding på hvor tilfredse vi er med håndteringen av...
steinarchristensen
Jun 16, 2020


Vi deler erfaring om kundeservice!
Vi har allerede snakket med, og intervjuet, over 30 personer som brenner for kundeservice. Som abonnent hos oss får du tilgang til en...
steinarchristensen
Jun 9, 2020


CustomerTrends lanserer abonnement på viten og innsikt
Bjarte Lyssand og Steinar B. Christensen i CustomerTrends AS er stolte av å kunne lansere selskapets abonnementsløsning. Innholdet er...
steinarchristensen
Jun 3, 2020


Hva spør kunden egentlig om?
Løsningsgraden (kundesenterets evne til å løse kundens henvendelse) i første kontaktpunkt er det absolutt viktigste for å skape gode...
steinarchristensen
Jun 2, 2020


Ensom som kundeservice leder?
Mange kundeserviceledere gir uttrykk for at jobben kan være ensom. Kundeservice skiller seg ofte fra hva resten av virksomheten driver...
steinarchristensen
May 26, 2020


Spennende samtaler om kundeservice
I juni lanserer CustomerTrends AS en abonnementsløsning. Et viktig tilbud til abonnentene blir interessante podcaster med kundeservice...
steinarchristensen
May 19, 2020


Har du tilpasset din kundeservice?
CustomerTrends setter søkelyset på hva som er god kundeservice, og vi har som mål å være det stedet ledere og ressurspersoner søker for å...
hansolavbakas
Apr 3, 2020


Tips til hjemmekontor for kundeservice
Dato : 16. mars 2020 Skrevet av : Christian Lindahl I forrige uke delte vi en blogg med Coronatips i Kundeservice. Dette var...
hansolavbakas
Mar 16, 2020


Coronatiltak i kundeservice
Store deler av norsk næringsliv merker nå for alvor konsekvensene av coronaviruset. Dette gjelder også kundesentrene som er selve hjertet...
hansolavbakas
Mar 11, 2020


Fremtiden er her – nå!
Stefan Hyttfors fra Sverige åpnet i år Kundeservicedagene i Oslo. Han er en anerkjent og prisbelønt futurist og forfatter. Foredraget tok...
hansolavbakas
Feb 11, 2020


God kultur = God kundeservice
Onsdag 15.januar arrangerte Kantar i samarbeid med CustomerTrends frokostseminaret «Lær av de beste!» innen kundeservice i Kantar sine...
hansolavbakas
Jan 23, 2020


Nytten av å lære
Bjarte Lyssand er styreleder i CustomerTrends, og har lang fartstid innen kundeservice både i Norge og Norden.
-
Jan 6, 2020


Lær av de beste!
Kantar har de siste 9 årene gjennomført Norges største kundeserviceundersøkelse – KSIndeks. Her gjennomføres det 20 000 intervju hvert år...
hansolavbakas
Dec 12, 2019


Hvordan bli best på kundeservice?
Hva er hemmeligheten bak suksess i kundeserviceundersøkelsen KSIndeks? Hva gjør de aller beste, og hvordan gjør de det? Dette er...
-
May 22, 2019


LØS SAKEN!
KANTAR TNS står bak KS Indeks, som er Norges største kundetilfredshetsmåling i konsumentmarkedet. Undersøkelsen er gjennomført i mange...
-
Jan 24, 2019


KANTAR TNS og CUSTOMER TRENDS inngår strategisk samarbeid
PRESSEMELDING 18.januar 2019. KANTAR TNS har inngått et strategisk samarbeid med det nystartede selskapet Customer Trends for å kunne...
-
Jan 19, 2019
bottom of page