steinarchristensenAug 13, 2021Lett å gjøre rettNy podcast! I denne episoden har Bjarte besøk av avdelingsdirektør, Monica Nyhagebråten. Hun har etter en suksessfull kundeservice...
steinarchristensenJul 5, 2021Les kundeserviceavisen.no i sommer!Det er nyttig å holde seg oppdatert. Les kundeserviceavisen.no i sommer. Et av områdene vi har sett på den siste tiden er sikkerhet i...
steinarchristensenJun 16, 2021Ny rapport: Trender fra kundeservice i utlandetNy rapport fra CustomerTrends! Hva skjer av trender innen kundeservice i utlandet? Vi har samlet informasjon, og presenterer denne i vår...
steinarchristensenJun 16, 2021Kundereisen - første steg til gode kundeopplevelserReidar Skorpen fra SeeYou er gjest hos Bjarte i denne episoden. Han deler fra sin erfaring om prosessen fra en kunde blir interessert i...
steinarchristensenJun 4, 2021God respons på kundeserviceavisen.noGode tilbakemeldinger på avisen. Mer enn 80 saker publisert. Ta en titt.
steinarchristensenJun 4, 2021High-end kundeserviceDagens gjest, Elisabeth Giske, leder Private Banking Direct i Nordea. Det er enheten for bankens mest formuende kunder, som har både høye...
steinarchristensenJun 4, 2021BemanningsplanleggingDenne gangen har Bjarte Lyssand besøk av direktør for WFM i Puzzel, Emma Skygebjerg. De diskuterer hensikten med bemanningplanlegging,...
steinarchristensenJun 4, 2021Kundeserviceledelse 2021Divisjonsdirektør Renate Sørestrand-Hansen i DNB leder en av landets aller største kundesentre, og hun brenner for faget ledelse. I denne...
steinarchristensenApr 21, 2021Robot som svarer e-postE-post har alltid vært problematisk for kundeservice, fordi kanalen utfordrer kravene til effektivitet og presis kommunikasjon med...
steinarchristensenApr 8, 2021Svært tilfredse kunder, år etter årSbanken har vært beste bank for privatkunder i EPSI målingen i en årrekke. I 2020 fikk de en score på nesten 81 poeng, mens snittet blant...
steinarchristensenMar 24, 2021Voice of the CustomerI denne podcast episoden spør vi hvordan man samler inn og nyttiggjør seg informasjon om kundene. Hver dag besvarer et kundesenter mange...
steinarchristensenMar 19, 2021Hvilken kundeservice vil kundene egentlig ha?Dette er et svært så relevant og aktuelt spørsmål, som Erlend Espedal fra Kantar og Hans Olav Bakås fra Mat Norge og CustomerTrends skal...
steinarchristensenMar 18, 2021Knowledge ManagementI denne ukens episode har vi besøk av Martine Koehler Andersen fra Responza Knowledge. Dette er episoden for deg som vil vite mer om...
steinarchristensenMar 12, 2021Kunden er konge!Rune Bertelsen har over 20 års erfaringer med kundesenter ledelse. I dag er Rune adm.direktør/CEO for SpareBank 1 Kundesenter AS, som er...
steinarchristensenMar 10, 2021Nyttig nettverkBemanningsplanlegging (WFM) er kan være vanskelig og utfordrende. Det kreves innsikt, nøyaktighet og lang erfaring for å virkelig å bli...
steinarchristensenFeb 26, 2021Advisory Board - gode hjelpere som vil oss velVi i CustomerTrends (CT) har etablert et Advisory Board (AB) bestående av fire dyktige og engasjerte ambassadører for kundeservice...
steinarchristensenFeb 24, 2021Fra god til fantastisk kundetilfredshetUtvikling og forbedring bør være en del av hverdagen for alle enheter i alle type virksomheter. Noen har derimot større fokus på dette...
steinarchristensenFeb 10, 2021Podcast - Digitale vs analoge henvendelserEn utfordrende problemstilling i kundeservice er hvordan man skal optimalisere mixen mellom digitale og analoge henvendelser. Det kan...
steinarchristensenFeb 9, 2021Ansatte - ansatte - ansatteSenior rådgiver Erlend Espedal fra Kantarer – og har vært – primus motor i gjennomføringen av KSIndeks de siste årene. Han har, sammen...
steinarchristensenJan 28, 2021OmsorgskulturKjell Nordbø og Kolumbus vant Kundeserviceprisen i klassen for persontransport i 2020. Kan har stor suksess md å bygge en omsorgskultur i...
steinarchristensenJan 19, 2021Hva kjennetegner vellykkede endringsprosesser i kundeserviceEr det slik, som noen påstår, at personer som arbeider med kundeservice er mindre endringsvillige enn andre? Om de er mer opptatt av...
steinarchristensenDec 16, 2020Forbedringsfokus på kundeservice i BIRBIR AS er et av Norges største renovasjonsselskap, og er ansvarlig for avfallshåndteringen til over 365 200 innbyggere i BIRs syv...
steinarchristensenDec 10, 2020113 - krevende samtaler om liv og død"Har du veldig vondt et sted. Må du ringe 1-1-3. Hvis et liv kan gå tapt. Må du ringe veldig kjapt". I vår nyeste podcast episode har vi...
steinarchristensenDec 4, 2020Koronakrisen gir også nye muligheterVi har gjennomført en undersøkelse rundt Korona situasjonen, og har fått mange spennende tilbakemeldinger fra ledere og nøkkelpersoner...
steinarchristensenDec 3, 2020Coop automatiserer kundereisenCoop sin innovasjonsavdeling, Coop X, jobber målrettet med utvikling, analyse og design av automatiserte kundeopplevelser. Coop er Norges...
steinarchristensenNov 4, 2020Nyhet! Leverandørguide innen kundeserviceCustomerTrends lanserer nå en nyhet som vil være til stor nytte for alle virksomheter som driver med kundeservice. Det er langt over 100...
steinarchristensenOct 14, 2020Dagligvarebutikk med automatisert betjeningSteinar Fredheim, fagansvarlig for Merkur programmet Nærbutikken er helt avgjørende for å skape et levende lokalsamfunn. Butikken er ikke...
steinarchristensenSep 14, 2020Lederskap i fremtidens kundeserviceÅ være leder av et moderne kontaktsenter er mer krevende enn noen gang. Det er mange forventninger til rollen innenfor tradisjonelt...
steinarchristensenAug 28, 2020AI er i ferd med å bli fundamentet i kundeserviceIfølge analyseselskapet Forrester er det bare et spørsmål om tid før AI blir selve fundamentet i kundeservice. Kunstig intelligens vil...
steinarchristensenAug 20, 2020Lytter seg til innsiktLeder av kundeservice i Frende, Bjørn Bohne, er en av våre abonnenter som lytter seg til nyttig innsikt. Vi har spurt Bjørn om hvilken...
steinarchristensenAug 13, 2020Den vanskelige samtalenDet er flere innfallsvinkler til den vanskelige samtalen i jobbsammenheng. Hva som er en vanskelig samtale er situasjonsbestemt. Det kan...
steinarchristensenJul 7, 2020Fra kostsenter til vekst driverKundeservice er det viktigste kontaktpunktet i kundereisen. Når kunder er frustrerte eller sinte, har den første personen de snakker med...
steinarchristensenJun 30, 2020Bruk av AI til rekruttering i kundeserviceVil bruk av maskiner og kunstig intelligens (AI) gi bedre rekruttering til kundeservice? Det er et interessant spørsmål, også aktualisert...
steinarchristensenJun 23, 2020Hvilken tone møter du og dine ansatte kundene med?Mange undersøkelser, fra inn- og utland, bekrefter at den emosjonelle delen av en kundeopplevelse har stor betydning for kundenes...
steinarchristensenJun 16, 2020Håndteringen av koronakrisenEPSI Rating har i dag publisert resultatene fra en ny måling som gir tilbakemelding på hvor tilfredse vi er med håndteringen av...
steinarchristensenJun 9, 2020Vi deler erfaring om kundeservice!Vi har allerede snakket med, og intervjuet, over 30 personer som brenner for kundeservice. Som abonnent hos oss får du tilgang til en...
steinarchristensenJun 3, 2020CustomerTrends lanserer abonnement på viten og innsiktBjarte Lyssand og Steinar B. Christensen i CustomerTrends AS er stolte av å kunne lansere selskapets abonnementsløsning. Innholdet er...
steinarchristensenJun 2, 2020Hva spør kunden egentlig om?Løsningsgraden (kundesenterets evne til å løse kundens henvendelse) i første kontaktpunkt er det absolutt viktigste for å skape gode...
steinarchristensenMay 26, 2020Ensom som kundeservice leder?Mange kundeserviceledere gir uttrykk for at jobben kan være ensom. Kundeservice skiller seg ofte fra hva resten av virksomheten driver...
steinarchristensenMay 19, 2020Spennende samtaler om kundeserviceI juni lanserer CustomerTrends AS en abonnementsløsning. Et viktig tilbud til abonnentene blir interessante podcaster med kundeservice...
hansolavbakasApr 3, 2020Har du tilpasset din kundeservice?CustomerTrends setter søkelyset på hva som er god kundeservice, og vi har som mål å være det stedet ledere og ressurspersoner søker for å...
hansolavbakasMar 16, 2020Tips til hjemmekontor for kundeserviceDato : 16. mars 2020 Skrevet av : Christian Lindahl I forrige uke delte vi en blogg med Coronatips i Kundeservice. Dette var...
hansolavbakasMar 11, 2020Coronatiltak i kundeserviceStore deler av norsk næringsliv merker nå for alvor konsekvensene av coronaviruset. Dette gjelder også kundesentrene som er selve hjertet...
hansolavbakasFeb 11, 2020Fremtiden er her – nå!Stefan Hyttfors fra Sverige åpnet i år Kundeservicedagene i Oslo. Han er en anerkjent og prisbelønt futurist og forfatter. Foredraget tok...
hansolavbakasJan 23, 2020God kultur = God kundeserviceOnsdag 15.januar arrangerte Kantar i samarbeid med CustomerTrends frokostseminaret «Lær av de beste!» innen kundeservice i Kantar sine...
-Jan 6, 2020Nytten av å læreBjarte Lyssand er styreleder i CustomerTrends, og har lang fartstid innen kundeservice både i Norge og Norden.
hansolavbakasDec 12, 2019Lær av de beste!Kantar har de siste 9 årene gjennomført Norges største kundeserviceundersøkelse – KSIndeks. Her gjennomføres det 20 000 intervju hvert år...
-May 22, 2019Hvordan bli best på kundeservice?Hva er hemmeligheten bak suksess i kundeserviceundersøkelsen KSIndeks? Hva gjør de aller beste, og hvordan gjør de det? Dette er...
-Jan 24, 2019LØS SAKEN!KANTAR TNS står bak KS Indeks, som er Norges største kundetilfredshetsmåling i konsumentmarkedet. Undersøkelsen er gjennomført i mange...
-Jan 19, 2019KANTAR TNS og CUSTOMER TRENDS inngår strategisk samarbeid PRESSEMELDING 18.januar 2019. KANTAR TNS har inngått et strategisk samarbeid med det nystartede selskapet Customer Trends for å kunne...