

Steinar B. Christensen
Steinar B. Christensen er en ettertraktet ekspert innen kundeservice og kundeopplevelser, med omfattende ledererfaring fra næringsliv og konsulentbransjen. Som daglig leder i CustomerTrends og redaktør i kundeserviceavisen.no deler han innsikt og strategier for å bygge sterke og lønnsomme kunderelasjoner. Steinar har gjennomført flere hundre kundemålinger og brenner for å skape friksjonsfrie kundeopplevelser som setter kunden i sentrum.
Om Steinar
Steinar B. Christensen er en engasjert formidler som er brennende opptatt av god service og de gode kundeopplevelsene. Han gir din bedrift knepene som skal til for å gi kunden en best mulig opplevelse.
Han har tidligere erfaringer som daglig leder i næringslivsorganisasjonen Vest Næringsråd, eksportsjef i BKK og markedsdirektør i Fjordkraft. Han har også vært partner og rådgiver i konsulentselskapene ID Capital, ID Management og Differ. Steinar var også initiativtaker til etableringen av Bergen Kundeserviceforum, og har siden 2005 vært prosjektleder for konferansen Kundeservicedagene i Bergen. Han ble også kåret til årets serviceambassadør i Bergen i 2025.
Dette gjør han til en ettertraktet formidler og ekspert innen kundeservice, kundeopplevelser og digitalisering. Steinar er daglig leder i CustomerTrends og redaktør i kundeserviceavisen.no der han blant annet gjennom spalten «Lørdagsgjesten» intervjuer toppledere fra næringslivet om betydningen av kundeopplevelser, kundeservice og den friksjonsfrie kundereisen. Han har også styreverv, der kan er kundenes stemme inn i styrerommet.
Steinar har gjennomført flere hundre kundemålinger, og er svært opptatt av hva som påvirker kundeopplevelsene for å bygge sterke, varige og lønnsomme relasjoner til kundene. CustomerTrends har fra 2023 overtatt ansvaret for KSIndeks, Norges viktigste måling av kundeservicetilfredshet, og har dermed løpende tilgang på oppdatert og verdifull kundeinnsikt. Steinar hjelper bedrifter med å sette mål, og nå mål i arbeidet med å bygge sterke kunderelasjoner.
Ekspertise:
kundeopplevelser og kundeservice Steinar har omfattende erfaring med å analysere og forbedre kundeopplevelser, basert på hundrevis av kundemålinger og innsikt fra Norges viktigste måling av kundeservicetilfredshet, KSIndeks. Han gir konkrete råd og strategier som hjelper bedrifter å bygge sterke og lønnsomme kunderelasjoner.
Kommunikasjon og lederskap Som en erfaren foredragsholder og tidligere leder i flere bransjer, har Steinar en unik evne til å formidle komplekse konsepter på en engasjerende og forståelig måte. I CustomerTrends og Kundeserviceavisen, inspirerer han organisasjoner til å prioritere kundeopplevelser og tilrettelegge for en friksjonsfri kundereise.