• Steinar B. Christensen

Bruk av AI til rekruttering i kundeservice


Vil bruk av maskiner og kunstig intelligens (AI) gi bedre rekruttering til kundeservice? Det er et interessant spørsmål, også aktualisert i artikkelen «Tall og teknologi kan løfte HR-arbeidet» i Dagens Perspektiv 25.juni 2020.

Artikkelen tar opp hvordan maskinene nå i stadig større grad tas i bruk innen HR-faget. Det kan gi personalavdelingen en enda viktigere og mer strategisk rolle i virksomheten. Både ved å sikre riktigere ansettelser og tidlig fange opp medarbeidere som vurderer å slutte. Vi vet at feilansettelser kan være svært dyrt, og de fleste virksomhetene ønsker å beholde dyktige og viktige medarbeidere. I denne konteksten blir da bruk av ny teknologi et nyttig aktivum for HR-avdelingen.


Hele artikkelen er tilgjengelig for våre abonnenter.


Abonnér på innsikt og viten

For kun 500 kroner per måned vil du motta nyttig innsikt og viten, rapporter, analyser, artikler, podcaster og mye annet som vil være til hjelp i din travle og krevende hverdag. Det er ikke noe å nøle på. Tegn et abonnement i dag!

https://www.customertrends.no/abonnement

28 views
Vi ønsker å høre fra deg

En hyggelig og uforpliktende prat med oss kan bli din beste investering noensinne. 

Fremtidsscenarier og analyser innen kundeservice

CustomerTrends
co/ Media City Bergen
Mediekuben
Lars Hilles gate 30
5008 BERGEN

  • Facebook - Hvit Circle
  • Linkedin - Hvit Circle

© 2020 by CustomerTrends AS          Personvernerklæring