top of page
CT Artikler  I  Verdt å lese

Bruk av AI til rekruttering i kundeservice


Vil bruk av maskiner og kunstig intelligens (AI) gi bedre rekruttering til kundeservice? Det er et interessant spørsmål, også aktualisert i artikkelen «Tall og teknologi kan løfte HR-arbeidet» i Dagens Perspektiv 25.juni 2020.

Artikkelen tar opp hvordan maskinene nå i stadig større grad tas i bruk innen HR-faget. Det kan gi personalavdelingen en enda viktigere og mer strategisk rolle i virksomheten. Både ved å sikre riktigere ansettelser og tidlig fange opp medarbeidere som vurderer å slutte. Vi vet at feilansettelser kan være svært dyrt, og de fleste virksomhetene ønsker å beholde dyktige og viktige medarbeidere. I denne konteksten blir da bruk av ny teknologi et nyttig aktivum for HR-avdelingen.


Hele artikkelen er tilgjengelig for våre abonnenter.


Abonnér på innsikt og viten

For kun 500 kroner per måned vil du motta nyttig innsikt og viten, rapporter, analyser, artikler, podcaster og mye annet som vil være til hjelp i din travle og krevende hverdag. Det er ikke noe å nøle på. Tegn et abonnement i dag!

45 views

Recent Posts

See All

Ny rapport: Trender fra kundeservice i utlandet

Ny rapport fra CustomerTrends! Hva skjer av trender innen kundeservice i utlandet? Vi har samlet informasjon, og presenterer denne i vår nye rapport. Alle være abonnenter har tilgang til rapporten ved

bottom of page

CT ChatBot (beta)

online

Hei, jeg er Customer Trends chatbot! Jeg kan tidvis svare feil, men jeg gjør mitt beste for å gi deg svar på det du skulle lure på. Hva kan jeg hjelpe deg med i dag?