• Steinar B. Christensen

Dagligvarebutikk med automatisert betjening


Steinar Fredheim, fagansvarlig for Merkur programmet


Nærbutikken er helt avgjørende for å skape et levende lokalsamfunn. Butikken er ikke bare et sted hvor man kjøper dagligvarer, men også en sosial samlingsplass, og en plattform for leveranse av andre tjenester som post og kommunale tjenester. Uten nærbutikken øker risikoen for at lokalsamfunnet forvitrer, og at sentraliseringsprosessene forsterkes.

Nærbutikken opplever hard konkurranse fra shoppingsenter og butikker på større steder. I mange små samfunn pendler mange til større steder for å arbeide, og da er det enkelt å handle i andre butikker på veien. Lange arbeidsdager og lav lønnsomhet gjør at lokale kjøpmenn over hele landet har stengt dørene for godt.

Det er et politisk mål at hele landet skal tas i bruk, og Merkurprogrammet er startet for å bistå butikker i distrikts-Norge. Målet med programmet er å sikre folk i distriktene tilgang til en nærbutikk og en bokhandel av god kvalitet. Ny innovasjon og en stor test av auto-matiserte butikker viser svært lovende tendenser. Ved å automatisere butikkene kan kjøpmenn få en forutsigbar arbeidsdag, og kundene får et bedre tilbud. I et godt samspill mellom menneske og maskin skapes det muligheter for å tilby kundeservice på helt nye måter. 



Hør vår siste podcast med fagansvarlig for Merkur programmet, avdelingsleder Steinar Fredheim. Her snakker vi om hvordan automatiserte løsninger kan bedre kundeopplevelsen, øke lønnsomheten for kjøpmenn og hvordan de automatiske løsningene kan styrke lokalsamfunnet.

23 views
Vi ønsker å høre fra deg

En hyggelig og uforpliktende prat med oss kan bli din beste investering noensinne. 

Fremtidsscenarier og analyser innen kundeservice

CustomerTrends
co/ Media City Bergen
Mediekuben
Lars Hilles gate 30
5008 BERGEN

  • Facebook - Hvit Circle
  • Linkedin - Hvit Circle

© 2020 by CustomerTrends AS          Personvernerklæring