• Steinar B. Christensen

Ensom som kundeservice leder?


Mange kundeserviceledere gir uttrykk for at jobben kan være ensom. Kundeservice skiller seg ofte fra hva resten av virksomheten driver med, og man har gjerne mer til felles med kundeservice i andre bedrifter. KS ledere har derfor et stort behov for å snakke med andre i tilsvarende roller, samt holde seg oppdatert på trender og utvikling innen kundeservicebransjen. Å delta i nettverk og få tilgang på nyttig viten og innsikt gir et svært godt grunnlag for å mestre en hektisk jobb i en krevende tid.

Av egen erfaring vet jeg at det ofte kan være vanskelig å holde seg oppdatert på alt som skjer samtidig som man skal lede en krevende kundeserviceorganisasjon. Selv opplevde jeg at det var få andre i eget selskap å kunne diskutere daglige og strategiske utfordringer med. De forsto ikke dynamikken i driften, og dermed alt som må planlegges for å holde høy kvalitet og god tilgjengelighet i kundeservice.

Tre enkle råd

Vi i CustomerTrends har følgende konkrete råd for hvordan du holder deg oppdatert og får tilført viten og energi i ditt arbeid som kundeserviceleder.

#01 Bli del av et nettverk

En hovedgrunn for at vi i sin tid etablerte Bergen Kundeserviceforum var for å få kontakt med ledere av andre kundeservice enheter. Det er flere nettverk som er aktuelle også andre steder i landet; Virke har sitt kundeservicenettverk, Faglig Kundeforum er et annet. Dersom du holder til i en by der det i dag ikke finnes et nettverk, så ta kontakt for en prat. Vi hjelper gjerne til med tips og idéer.

#02 Delta på utvalgte konferanser og webinarer

I disse korona tider er planlagte konferanser avlyst eller utsatt. Erfaringsmessig kan det være nyttig å delta på en eller to slike konferanser i løpet av et år. Før konferansene igjen er tilbake, blir det arrangert enkelte webinarer som fokus på kundeservice. Vår samarbeidspartner Kantar, deler innsikt fra KSIndeks målingen i et webinar onsdag 27.mai (se https://kantar.no/kantar-tns-innsikt/er-kundesenteret-bare-en-utgiftspost-eller-et-superlim-i-kundeforholdet/).

#03 Søk innsikt

Hvilke rapporter og trendanalyser innen kundeservice i Norge finnes det? Hvilke rapporter om utvikling av kundeservice fra andre land er relevante? Finnes det noen podcaster med fokus på kundeservice?

Vi vet at det er mange som stiller seg disse og andre spørsmål. Det er grunnen til at vi i CustomerTrends nå lanserer en abonnementsløsning, der du vil få tilgang til nettopp dette og mye annet. For kun 500 kroner per måned vil du motta nyttig innsikt og viten, rapporter, analyser, artikler, podcaster og mye annet som vil være til hjelp i din travle og krevende hverdag.

3 juni lanserer vi vår abonnementsløsning. Følg med!


100 views
Vi ønsker å høre fra deg

En hyggelig og uforpliktende prat med oss kan bli din beste investering noensinne. 

Fremtidsscenarier og analyser innen kundeservice

CustomerTrends
co/ Media City Bergen
Mediekuben
Lars Hilles gate 30
5008 BERGEN

  • Facebook - Hvit Circle
  • Linkedin - Hvit Circle

© 2020 by CustomerTrends AS          Personvernerklæring