CT Artikler  I  Verdt å lese

Tips til hjemmekontor for kundeservice

Updated: May 10, 2020

Dato : 16. mars 2020

Skrevet av : Christian Lindahl

I forrige uke delte vi en blogg med Coronatips i Kundeservice. Dette var konkrete tips som vi samlet inn fra ledende Norske kundesentre.


Et av tiltakene på listen er hjemmekontor. Vi har fått innspill og kommentarer på hvordan dette tiltaket organiseres best mulig.


Rammer og faste rutiner er essensen. Her er noen punkter:


Forberedelse og klargjøring:

  • Lag et kontor/arbeidsplass. Om spisestuebordet blir til et åpent landskap som i et kontorfellesskap med andre familiemedlemmer, eller om du kan gjøre om et eget rom til «kontoret».

  • Snakk med resten av familien hva hjemmekontor innebærer - det er ikke en forlenget vinterferie.

  • Sjekk infrastruktur, som internett, printer og andre rekvisita du trenger for å kunne arbeide. Pass på at kapasiteten på internett blir brukt til jobb-trafikk, og ikke streaming/gaming i arbeidstiden.

  • Gå gjerne opp løypen for arbeidsverktøy, som f.eks digitale undervisningsflater som barna skal benytte seg av og VPN/Citrix/RD Web eller annet for ditt arbeid. Logg dere på sammen, gjør deg kjent med supportrutiner og hvordan feilsituasjoner skal håndteres.


Når hverdagen kommer – viktig med gode rutiner: